Dag John, Meyrem en Peter

Dag John, Meyrem en Peter,

Ik wil jullie gewoon even laten weten hoe teleurgesteld ik ben. Sinds 2008 roepen jullie in koor dat vermogens zullen moet bijdragen. De realiteit is echter dat de werkende klasse extra bijdroeg en dat vermogens nog vermogender werden.

De realiteit is dat er na 2008 een resem leaks en papers volgden die stuk voor stuk één ding bewezen: het kapitaal onttrekt zich aan hun plichten, om nog meer kapitaal te kunnen vergaren en op het einde van de rit is het opnieuw de werkende klasse die dat alles betaalt.

Vandaag zijn we 2020.

Rechts deelde corona kadoos uit die nergens op sloegen. Te weinig aan zij die het nodig hebben, te veel aan zij die het niet nodig hebben. Pleiten voor bons en premies en wat je maar wil, niet één idee kwam ten goede van de werkende klasse.

Het is ook nu weer rechts dat ongegeneerd stelt dat diezelfde werkende klasse de rekening, opnieuw, zal moeten oprapen. En dat die rekening de komende maanden zal worden aangedikt met allerhande maatregelen die maar één doel hebben: vermogens beschermen en ze opnieuw vermogender te maken.

Ik probeer met een open geest door het leven te wandelen. Ideologisch ben en blijf ik links, in de oplossing zoek ik naar compromissen.

Het kan er bij mij dan ook niet in dat jullie gisteren, na maanden van corona leed, er opnieuw niet in slaagden om een gezamenlijk voorstel in te dienen. Het eigen grote gelijk primeerde blijkbaar opnieuw op de grote gemene deler: de werkende klasse.

En ja, er zal hier electoraal wel weer een winnaar zijn.

De realiteit jammer genoeg, is dat de werkende klasse weeral eens het slachtoffer is.

2 gedachten over “Dag John, Meyrem en Peter

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag